Aug 30, 2012

Brothers

My mom is the type who asked me, "Jadi... kapan punya anak kedua?" two seconds after I gave birth to Raya. And she actually made a request for me to have five kids, all boys. Macem gue nih Dewi Fertilitas atau gimana gitu ya...

I haven't give any thought about when will I give Raya a sibling (ngana fikir?), but I kinda wish my second kid to be a girl. Nggak ada alasan khusus, cuma supaya sepasang aja, seperti Keluarga Berencana program pemerintah, yeuk.

But then I saw the work of Japanese photographer Hideaki Hamada. More specifically, the photos he takes chronicling the adventures of his sons, Haru and Mina. They look like the best of friends who're constantly having great times. And the photos capture the moments perfectly.

Imagine having two boys like this, my heart would melt like es mambo on a summer day everytime

splash #1

heroes

summer holiday 2010 #41

game boys

greedy awful people

camera life #3

tandem bicycle #3

it's a musical

two of us

from train's windows in the world

let it snow #4

one light #1

sutarday in the park #1

preschool #9

so you want to be a rock 'n' roll star
Anak mana yang nggak doyan nyanyi teriak-teriak depan kipas, biar suaranya vibraaa? 
Wong sampe sekarang aja aku sukaaa...

And guess what? My sister is 12-weeks preggo, and dr. Azen predicted it's going to be a... boy. Yay, son, you're going to have a brother sooner than you think!

8 comments:

  1. cute !! :D
    ponakan aku juga gtu lei, adek kakak cowok2 cuma beda setaun, skrg umur 5 sama 4. seru bangeeeett kalo' liat mereka lagi berdua... :))

    ReplyDelete
  2. Lucu juga yah brotherhood yg rukun begitu. Anak gw skrg almost 20 mths. Pingin jg nambah sih, mumpung badan blum kembali spt semula.etapi gw sgt percaya dgn primbon cocok-gacocok seseorang dr zodiacnya lho

    ReplyDelete
  3. Masyaaamppppunnnn.. BURUAN BIKIN ANAK KEDUAAAA!!!!

    ReplyDelete
  4. lucu bangetttttttt, apalagi pas foto yg mereka lg moto itu..
    adek2ku dua2nya cowok and mereka pas kecil sih emang akrab banget..tapi ya gitu deh klo berantem gebuk2an..hahaha

    ReplyDelete
  5. Kok kalo gue sama Bangun malah udah semangat merencanakan kehamilan kedua ya zzzzzz. Apakah menurut lo rencana akan buyar setelah melalui proses persalinan nanti...?

    ReplyDelete
  6. I CAN'T WITH THE CUTENESS. I CAN'T.

    ReplyDelete
  7. Oh tuhann di foto si lucu dan gemets ya
    Coba kalo disuruh ngurus bocah laki 2?? *pingsan*

    Gw sering tepar soalnya kalo azka digabung sama sepupu nya yang 1,5thn lebih tua :p

    ReplyDelete
  8. gw malah pengennya punya anak cewe lagi la, melampiaskan cita-cita punya sodara perempuan yang gak pernah gw punya.
    kan seru liat cewe-cewe maen rumah-rumahan, trus berantem cakar-cakaran :D

    ReplyDelete